Jednoduchá produkce, informace přímo ze zdroje, autentické prostředí a možnost nahlédnout do míst, která nejsou vždy otevřena veřejnosti, zákazníkům nebo zaměstnancům, to vše dělá z videorozhovoru skvělý a efektivní nástroj firemní komunikace. Je však třeba dbát na kvalitu a nepodcenit přípravu. Nic neudělá horší službu než špatné video.
- Připravte se
Nastudujte si téma rozhovoru a alespoň něco málo o člověku, s kterým budete točit. Vytvořte scénář rozhovoru, pomůže vám nejen ve chvíli, kdy se natáčení zasekne, ale budete moci pokládat doplňující otázky nebo rozhovor lépe směrovat. Sepište checklist všeho, co budete potřebovat, včetně vhodného oblečení nebo dekorací. Blok s poznámkami berte i na natáčení a během rozhovoru si zapisujte další nápady, které přijdou. Den předem připravte techniku, nabijte baterky a smažte karty i disky, ať máte dostatek místa. - Lokalita, lokalita, lokalita
Prostředí videorozhovoru by mělo být přirozené a korespondovat s tématem i osobou, která bude mluvit. Myslete na pohodlí! Člověk, kterého tlačí židle nebo má žízeň, se nebude na záběrech tvářit nijak příjemně. Naaranžujte dekorace, neusaďte účinkujícího příliš blízko pozadí (vypadá lépe, když je mírně rozostřené) a dejte pozor, aby se nedíval do kamery nebo nebloudil očima. Pečlivě nastavte světla a vyžeňte čumily. - Zvuk
Kvalitní zvuk je klíčový pro úspěch celého videa. Pokud není rozumět, co natáčený říká, nikdo mu nebude věnovat pozornost. Mikroporty nasaďte několik minut předem. Vaše otázky ve videu nebudou, proto musí účinkující buď zopakovat otázku, nebo odpovídat celou větou. Hlídejte plevelná slova hlavně na začátku vět – takže, tak, noo a podobně. Dbejte, aby vše bylo řečeno zřetelně, nebojte se požádat o opakování odpovědi. Druhou příležitost natočit zvuk už nebudete mít. - Kamera či dvě
Minimem pro hezký výsledek je jedna kamera, v ideálním případě dvě. Získáte dva základní typy záběrů: detail a polocelek. Tím pádem bude střih možný i bez materiálu na překrytí, když bude nutné vystřihávat přeřeky a chyby. Díky moderním technologiím může firemní video vypadat opravdu atraktivně, při natáčení lze použít slider, který vytváří pohyblivé záběry, nebo gimbál s gyroskopem. Kamera by měla mít delší objektiv, aby respondent vystupoval z rozostřeného pozadí. - Atmosféra
Snažte se při natáčení vytvořit příjemné prostředí. Nezahrňte účinkující hned od začátku pokyny, snažte se je rozptýlit, vtipkujte, vytvořte přátelskou náladu. Povídejte si s respondenty, nechte je neformálně mluvit o tématu, poslouchejte a vnímejte je. Vysvětlujte, co děláte, co se bude dít, ukažte na monitoru, jak budou vypadat záběry. Cílem je získat upřímný a přirozený rozhovor, natočit atraktivní video využitelné pro kvalitní firemní komunikaci. - Kamera jede!
I když zrovna nepadají žádné předem naplánované otázky, kameru nebo kamery nevypínejte, nechte je běžet. Budete mít víc materiálu, z něhož lze při střihu vybírat. Často jsou to nejen úsměvy nebo hezká gesta, ale i nové informace, které jsou vyřčeny mimo rámec plánovaného obsahu rozhovoru. Tyto záběry dodají finálnímu tvaru při střihu šmrnc a osobní rozměr.
Hezké firemní video vyžaduje přípravu, pečlivost a spolehlivou techniku. Je univerzální, využitelné třeba na stánku na veletrhu, na firemním webu nebo sociálních sítích. A jestli se vám do příprav nechce, ozvěte se nám, natočíme ho pro vás rádi, profesionálně a bez starostí.
Vyhovuje vám spíše dlouhodobá a pravidelná spolupráce nebo bychom vám mohli pomoci na jednotlivém projektu?