Komunikace a marketing karanténu nemají

Komunikace a marketing karanténu nemají

Zpět na přehled novinek

Marketing v době krize: koncepční práce, odložené projekty, příležitosti a zodpovědnost

 

Svět momentálně jede ve zvláštním režimu buď na půl plynu, nebo na 1000 % (zdravotníci, kurýři, zemědělci, rodiče a další). Experti na různé oblasti lidského života předpovídají různé konce či nové začátky. My ostatní ovšem žijeme teď a čekat na dar z nebes, od vlády či něco podobně vzdáleného si prostě nemůžeme dovolit. Napsali jsme pár tipů, které by vám mohly usnadnit komunikaci s zákazníky nebo obchodními partnery v časech koronaviru.

 

Zůstaňte v kontaktu

 

Absolutní nezbytností je dát vědět všem, že fungujete. Většina lidí se přestěhovala na internet nebo k televizi. Dejte na homepage svého webu zprávu, že pracujete, aby byla vidět jako první. Přidejte kontaktní informace, ideálně telefon i e-mail. Pokud využíváte sociální sítě, vhodnou pro toto sdělení je úvodní fotka nebo funkce připnutí příspěvku nahoru. Aktualizujte novinky pravidelně a buďte upřímní. Když je jasné, že nebudete moci dodat včas, napište, že je vám líto, ale kvůli mimořádné situaci zákazník dostane zboží později. Kromě toho, že zákazníci musí vědět, že žijete, poskytněte jim služby nebo produkty, které jim usnadní život: dopravu zdarma, online konzultace, užitečné dokumenty ke stažení apod. Nezapomínejte na zlaté pravidlo obchodu, že věrný zákazník je poklad!

 

Přehodnoťte kampaně

 

Pokud vám běží online kampaně, aktualizujte je a přizpůsobte situaci. Vyměňte popisy textových reklam ve vyhledávačích a změňte texty také u remarketingu. Určitě se týká třeba osobních odběrů z e-shopu nebo návštěvy kadeřnice. Kriticky zhodnoťte, zda má momentálně větší smysl kampaň na víkendové pobyty na horách nebo spíše na sportovní nářadí na individuální cvičení. Ceny se zhouply oběma směry a bude potřeba manuální zásah do nastavení. Samozřejmě věnujte také pozornost samotnému reklamnímu sdělení a upravte jej podle aktuální situace. A pokud máte obchod a uvažujete už nějakou dobu o jeho elektronické verzi, teď je pravý čas nápad uskutečnit.

 

Obsah vládne všem

 

Čas strávený na internetu po vyhlášení nouzového stavu prudce vzrostl. Skvělá chvíle pro vaše nápady! Články na blog, fotky, videa, příspěvky na sociální sítě, to vše pomůže zaujmout zákazníky. Nabídněte jim hodnotný obsah. Nejlépe fungují vzdělávací aktivity, kde se návštěvník stránek něco nového dozví nebo naučí, co mu usnadní život, objeví užitečnou novinku. Návody, tipy na chytrá řešení, prakticky využitelné, zajímavě prezentované vědomosti z různých oblastí vědy. Třeba názorné video je pro mladší generace výborným pomocníkem v domácím vzdělávání. Pokuste se návštěvníky stránek nebo zákazníky pochopit a odhadnout jejich potřeby.

 

Budování značky

 

Komunikace ve vypjaté době vyžaduje obezřetnost. Jestli jste na legraci, dejte pozor, abyste se někoho nedotkli. Ukažte, že rozumíte potížím zákazníků, dejte najevo, že v tom nejsou sami, že je chápete, že jste vděční za jejich věrnost. Pokud se věnujete nějaké dobročinné aktivitě, nebojte se o ní dát vědět. Stačí krátké video nebo několik fotek s výstižným komentářem. Lidskost a zodpovědnost jsou cenné hodnoty a zaměstnanci, partneři i zákazníci jsou v těchto časech velmi vnímaví. Svou značku teď můžete krásně posílit a vytvořit dokonalý lovebrand. Dbejte nejen na hezkou grafiku, ale především na vysoký etický standard všech komunikačních výstupů. Zvolte přiměřený tone of voice, tedy styl komunikace, který by měl vaši firmu / značku charakterizovat vždy, nejen v textech, ale i ve vizuálních výstupech – foto a video produkci nebo grafice.

 

Příležitost se zamyslet

 

Dlouho odkládané projekty, neuskutečněné nápady, změny a plány teď vyskočí z mnoha šuplíků a hromad papírů na pracovních stolech. Přijměte je za své a pusťte se do nich! Vylepšujte svůj web, ponořte se analýz, piplejte SEO, tvořte obsah, pište texty nebo na ně najděte šikovného copywritera, zkuste promyslet komunikační styl značky (tone of voice), vytvořte strategii. Dejte na papír nápad, o kterém přemýšlíte už dlouho, ale v běžném provozu na něj není kapacita. První krok je nejtěžší, ale radost z budování něčeho nového počáteční nepohodlí bohatě vyváží.

 

Ale pokud sotva stíháte vyučovat děti, nakupovat, pečovat o babičky a zároveň pracovat, nelamte si hlavu, že na tohle všechno nemáte čas. Ozvěte se nám, společně to dáme dohromady.

 

 

Vyhovuje vám spíše dlouhodobá a pravidelná spolupráce nebo bychom vám mohli pomoci na jednotlivém projektu?